Snökaos och grankaos

God morgon snöstorm (dag 2). Det här är andra dagen som jag vaknar och snön vräker ner den redan övertäckta marken. Visst är det mysigt, så länge man inte behöver ta sig ut. Vi ska i och för sig bara ta oss hem. Det borde funka. Vi har sovit hos mina föräldrar i natt. Vi har varit barnvakter åt mina syskon. Nu är mina syskon 12 och 15 så jag vet inte om man kan kalla det barnvakt, mer tillsynare eller något sånt. Sådana som fixar med mat och ser till att de kommer i säng i okej tid. Har faktiskt sovit gott. Det brukar jag inte göra i främmande sängar. Dock vaknade jag för hundrafemte gången med halsont och huvudvärk från helvetet. Halsontet fixar sig alltid under dagen. Huvudvärken tror Jonas beror på att jag senast drack vid halv 6 igår kväll. Har druckit två koppar te nu och hoppas att det ger sig. Jag får inte bli sjuk nu när jag ska börja träna med PT Philip. Då blir jag jäkligt irriterad!

Vi gjorde ett försök till att sätta upp min familj julgran igår. Det började bra. Vi fick ur den ur kartongen. Sen kom problemen. Redan när jag lyfte ur den ramlade små grejer ner på golvet. Sen föll grenar av. När Jonas skulle spänna fast stammen i julgransfoten hörde jag ett knak och sen ett högt FAN. Då hade han knäckt av något som han påstår var lite trasigt redan innan. Vi fick upp granen, men med saknade grenar såg den för löjlig ut. Dessutom kunde vi inte få den att stå rakt och då försökte vi verkligen. Till slut la vi den ner på golvet och där ligger den så fint än. Mina föräldrar får en trevlig överraskning när de kommer hem och inser att de inte slapp fixa med granen detta år. Vi röstar på att de ska köpa en ny gran... eller så kanske de har något speciellt trick för att den ska stå ordentligt och se normal ut. Vi får se hur det löser sig.



Jonas gjorde ett tappert försök med grenarna, men bestämde sig snabbt för att det var roligare att leka älg. Resultatet blev då... en liggande gran!

Senare idag är tanken att jag ska på spinning, men vi får se om jag gör det eller inte. Kanske lika bra att vila inför träningspasset med Philip på tisdag. Då vill jag vara helt frisk och redo. Vi ska i alla fall hem och städa samt sätta upp vår larviga gran. Vi tänkte att vi skulle göra ett nytt försök, sätta upp granen och pynta den som sjutton så att ingen ser hur löjlig den faktiskt är. Smart va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0