Sjukling...

Jahapp, då har vintersnoret kommit till mig också. Jag har haft ont i halsen i ungefär 2-4 dagar, men igår fick jag feber och var helt sänkt. Natten var fruktansvärd, feberyrade och drömde massa konstigt. Mådde dålig fram tills lunchtid idag då det var lite bättre. Snoret rinner dock friskt fortfarande och jag känner mig tung i huvudet. Tack och lov börjar halsen bli bättre. Jag tror inte att det hjälpte så mycket att jag jobbade igår ute i snön. Det började jätte bra trots rakblad i halsen. Det var först när jag kom ut och skulle köra moppe i snön som problemen började. Det var halt som fan och jag når knappt ner med fötterna till marken så jag kunde inte parera det så bra. Dessutom är moppen väldigt tung med all post. Efter att ha ramlat omkull ett antal gånger fick de komma och hämta mig. Då fick jag nog. Mådde dessutom inge vidare när jag kom tillbaka och när jag kom hem kom febern och jag däckade i sängen där jag höll mig resten av eftermiddagen/kvällen.

Det är så typiskt att sjukdomar ska komma så olägligt. Jag har ju precis börjar träna med PT och ska satsa stenhårt. Det verkar kroppen känna på sig eftersom den bestämmer sig för att jag ska bli sjuk. Skulle ha tränat med Philip imorgon, men det får jag skjuta på till nästa vecka. Missar dessutom mitt favorit spinning pass imorgon :( Hoppas nu på att jag lyckas bli frisk så att jag kan gymma och spinna lite själv innan jag kommer tillbaka till Philip i nästa vecka. Vill inte få samma träningsvärk som sist. Ska bli bättre på att värma upp, värma ner och stretcha för att förhindra det. Att kunna gå är ju en fördel både vid träning och i vardagen ;) Kosten går det däremot bättre med. Äter i princip efter GI nu, med mindre kolhydrater och inget snask förutom en dag i veckan. Vi har inte haft någon vettig mat hemma på evigheter, men nu har vi allt möjligt så jag kan äta ordentligt. Känns jätte skönt. Igår slank det dock ner en glasspinne (efter påtryckningar av Jonas). Han påstod att det var bra för min hals och visst, det kan jag väl gå med på att det var :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0