PT Philip

Idag hade jag första mötet med min nya PT, Philip. Jag tog mig ut i snörusket och till Odenplan där gymmet låg. Först pratade vi om mina mål och hur mitt liv ser ut idag med träning och kost. Vi pratade mycket om kosten och bestämde att jag ska pröva dieten LCHF för att få bort mitt sötsug och mitt småätande. Med denna kost kommer jag att hålla mig mätt på ett helt annat sätt. Och det kommer bli fantastiskt att bli av med sötsuget. Dock kommer de första dagarna på nya dieten vara tuffa, men då är det bara att ligga i och kämpa sig igenom det och tänka på vad som väntar när jag tagit mig över spärren. Han tog sen mina mått och vi kollade fettprocenten i kroppen (alla mått kommer upp här när jag fått dem av Philip). Jag fick sedan göra övningar så han kunde se min styrka och kondition. Det såg helt okej ut enligt honom och så satte han upp mål som jag ska klara av under tiden vi tränar ihop. Jag känner mig så sjukt taggad. Jag kommer verkligen satsa allt nu med träning och kost. Det här kommer vara den bästa investeringen jag någonsin gjort. Det kommer att få mig i form, bli piggare och starkare. Det är väl en investering om något! Kändes jätte bra att det fanns någon där som hade allt fokus på mig och peppade när det började bli tungt. Då tar man automatiskt i lite extra, som man inte skulle göra om man tränar själv.

Firade just med några bitar marabouchoklad och köpte även en delicatoboll till ikväll (en sak jag är väldigt svag för). Tänkte passa på att njuta lite idag då jag snart kommer skippa allt sånt. Redan imorgon lägger jag av med allt, som godis, chips, bullar, kakor osv. Jag ska även börja äta mindre kolhydrater, men det är först på tisdag som jag kommer i gång på riktigt. Vi storhandlar nämligen på måndagar och då hinner jag kika lite under helgen på vad jag får och inte får äta. Och så ska vi ge bort lite musli och sådant som inte ska finnas hos oss längre. Nu är det slut med flingor, mackor och frukt som jag annars äter överdrivet mycket av. Fan va taggad jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0