Mellandagsrea...

Igår bärjade jag få ont i halsen och det har inte blivit bättre idag. Varför kommer sånt alltid när man planerar saker? Jag har ju just börjat satsa på träning och kost tillsammans med min PT och då har jag inte tid att vara sjuk. Jag satsar på att vara frisk på onsdag då jag har nästa pass.

Idag for vi iväg till Täby centrum för att Jonas skulle leta efter en bok. Jag gick och tittade lite i klädbutiker så länge. Jag var in på Gina Tricot, men kom ut lika snabbt. Jag försökte även ta mig in på Hm, men då köerna till omklädningsrum och kassor ringlades längs hela affären valde jag att avstå och gå ut igen. Jag förstår inte hur man orkar springa runt i detta kaos. Jag fick panik efter bara några sekunder. Då Jonas böcker inte fanns åkte vi vidare till Mörby centrum. Där fanns dem som tur var och dessutom fanns det ett nästan helt tomt HM. Jag kunde gå runt och titta på allt i lugn och ro utan någon trängsel eller några köer. Helt otroligt vilken skillnad. Jag fick med mig tre tröjor hem varav endast en var på rea. Men nöjd blev jag!

Nu ska jag göra mig i orning lite och sen ska vi hem till min familj, äta lite julmat och fira syrran som fyller 15 år idag. Kan inte förstå att hon redan är så pass gammal. Känner samma för lillbrorsan som fyller 13 nästa år. Kanske är så med småsyskon. De förblir liksom alltid "små" trots att de växer upp och blir äldre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0