Julgodis och uppesittarkväll

I torsdags var vi hemma hos Jonas föräldrar för att göra julgodis enligt tradition. Jonas ena bror med familj var också där. Det blev en jätte mysig kväll! Vi började med att klä deras gran, men ibland blev det lite många kockar (med många olika viljor). Till slut blev den i alla fall klar och den lyckades stå rakt trots att Brunos (Jonas brors hund) svans höll på att fälla den ett par gånger :) Sen var det dags att börja med julgodiset. Vi gjorde romrussin, russin och mandel doppade i choklad och chokladcrispis. Det blev även lite Rocky road och knäck för de andra. Eftersom jag bara har en dag då jag kan unna mig snask fick jag så snällt avstå, men det var svårt. Doften av smält choklad blev nästan för mycket. Det blev sen en god middag och uppesittarkväll med Bingolotto. Vi satt alla och spelade ettan, tvåan och treans bingo utan att vinna något. Surt. Vi hade hoppas på en bil i alla fall. Som avslutning blev det den årliga skinkmackan. Jag slukade två, men hade gott kunnat äta minst två till om jag inte hade hejdade mig. Sent på kvällen tog vi oss hem i kylan och jag passade på att diska lite, tolv på natten. Hm... Jonas däremot somnade direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0