Julafton 2010

Julafton går alltid lika snabbt. Man hinner knappt blinka så har man ätit julmat, delat ut julklappar och fikat. Det blev dock en jätte mysig julafton. På morgonen slog vi in alla våra julklappar och åkte sen hem till Jonas föräldrar med hans båda bröder med familjer. Vi åt en god jullunch med allt man kan tänka sig att äta av. Jag som har grönkål som storfavorit slukade nog hälften av den. Vi hamnade alla i matkoma efteråt och fick släpa oss in i vardagsrummet när det blev dags för sista julkalendern följt av Kalle Anka. Vi satt alla och kikade och vi vuxna var lika engagerade som de små (förutom Jonas och hans två bröder som passade på att sova i omgångar). När Kalle Anka var slut började barnen spana efter tomten som skulle komma. När han kom med sin lykta och sin käpp var det tre små som med stora ögon lyssnade på allt han sa och svarade snällt. De var så lyckliga och tackade så snällt för sina julklappar. Det är först när jag såg de tre små ungarna som jag insåg varför julen är så mysig. Jag har inte haft någon julkänsla alls (eller inte så mycket i alla fall), men det gav ungarna mig. Sötnosar! När tomten gått öppnade alla sina paket på en gång vilket resulterade i kaos. Vi åt sen lite ostkaka innan vi begav oss vidare hem till min familj. Där delades det ut ytterligare presenter som de små snabbt slet upp. De verkade nökda och glada med alla julkappar. Buzz lightyear var storfavoriten hos en viss liten herre medan Pippihuset var favoriten hos lilltjejen :) Det blev lite fika och jag fick äntligen sluka mina gräddnougater som jag väntat hela året på. Jag njöt i fulla drag. På kvällen myste vi för oss själva och tittade på Tomten är far till alla barnen. Det är en storfavorit hos mig. Jag föll sen ihop helt utmattad medan Jonas låg uppe och läste in på morgonkvisten.

Tack alla fina som gjorde min jul så varm och härlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0