Fullt upp

Dagarna flyger förbi. Förra veckan hade jag fullt upp hela tiden och denna vecka har börjat i samma tecken. I måndags var det skola och sen direkt hem till Ann för att äta middag med henne och Anja - flygande Jakob. Det blev en mysig kväll. När jag kom dit skulle jag dock ta en genväg, men när jag tog första klivet i snön sjönk jag ner så långt att det stod upp till knäna. Smart genväg! Senare på kvällen blev det storhandling och sen pyssel hemma innan jag somnade med boken på näsan. Igår var det skola på förmiddagen, sen ärenden som tog två timmar, hem och fixa, spinning, middag, pyssla och så somna med boken på näsan. Idag har det varit skola, ärenden, middag och nu sitter jag här. Ska strax ta en dusch, hoppa i pyjamasen, men förhoppningsvis lyckas undvika att somna med boken på näsan. Ett kapitel ska jag nog klara av att läsa i alla fall. Det är så förrädiskt att läsa i en mjuk och varm säng. Borde sitta på en hård köksstol istället.

Imorgon och på fredag ska jag till nya praktik platsen och lära känna eleverna i klassen jag ska vara i. Egna lektioner håller jag i först nästa vecka. Har inte planerat några än, men jag ska fixa med det i helgen. Tur att jag har Vanja på samma skola så vi kan bolla idéer med varandra. Vi är i varsin årskurs 4 vilket kan bli intressant sen när vi ska reflektera över hur det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0