Andra advent - lussebak

Igår tände vi andra adventsljuset. Dagen började med adventsstädning och sen blev det lussebak. J hade lovat att baka med mig, men höll sig mest till en sak - att sätta på russinen. Jag är russinansvarig, sa han medan jag stod och rullade katter (jag tvingade honom dock att göra minst en lussekatt). När bullarna var klara blev det fika med lussekatterna, pepparkakor och glögg, riktigt mysigt och gott. Vi spenderade sen resten av söndagen till att titta på en serie som har gått ett par veckor på svt. Våra vänners liv heter den, en svensk serie om fyra vänner som går igenom diverse saker i sina liv och ses en gång i veckan för att käka middag och prata om sina problem. Blev tipsad om serien av min mor och den var riktigt bra. Vi såg alla avsnitt på svt play, men nu får vi vänta och se det varje vecka. Redan ikväll kommer nästa avsnitt, spännande. Det är inte ofta jag och J följer serier på Tv, men denna kommer vi följa slaviskt.



Vi har saknat ljus i en del av vårt vardagsrum så jag har varit på jakt efter en adventsljusstake. Sen var min moster så snäll och köpte en lite speciell ljusstake åt oss som nu pryder vårt fönster.



Nu ska jag lägga mig och vila, fick gå hem från praktiken för att jag känner mig otroligt dålig. Måste bli frisk så jag kan komma tillbaka på onsdag igen. Ska hålla tre egna lektioner och då har jag inte tid att vara sjuk.

Kommentarer
Postat av: Ann

Åh, vilken mys advent med en russinansvarig till och med! wow. ;) Vi ses på torsdag, baket fortsätter. Puss

2010-12-07 @ 11:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0